Zaratrustra

Jedino me Savršeni Učitelji znaju. Ja sam onaj Drevni – Zaratustra, Ram, Krišna, Buda, Isus, Muhamed.[i]

Meher Baba je nedvosmisleno potvrdio da je On bio Zaratustra. Nešto manje od godinu dana posle gore navedenog komentara, Baba je 7. septembra 1953, na dan Zaratustrinog rođendana, javno objavio da je On Avatar. Baba je, između ostalog, napomenuo:

– Od najpriznatijih i veoma obožavanih manifestacija Boga kao Avatara, Zaratustrina je najranija – pre Rame, Krišne, Bude, Isusa i Muhameda. Pre više hiljada godina, On je svetu dao suštinu Isitne u obliku tri osnovna principa – Dobrih Misli, Dobrih Reči i Dobrih Dela. Avatar epohe je čovečanstvu u svakom ciklusu otkrivao i stalno otkriva ove principe, u jednom ili drugom obliku, direktno ili indirektno, neprimetno vodeći ljudski rod prema Istini. Praktikovati ideje Dobrih Misli, Dobrih Reči i Dobrih Dela nije tako lako kao što izgleda, mada nije nemoguće. Naime, iskreno i doslovno živeti po ovim principima je naizgled isto toliko nemoguće kao praktikovati smrt usred života.[ii]

Baba je takođe dao komentar o Zaratustrinom životu:

-Prorok Zaratustra je živeo pre nekih šest hiljada godina. Njegov Učitelj je bio Jevrejin. Ali ono što svet zna o religiji koja je potekla od njega je praktično ništavno. Sve te zoroastrijanske rituale, običaje i ceremonije su uveli Dasturi (parsijski sveštenici) i Zaratustrini sledbenici koji su sve to započeli stotinama godina posle njegove smrti. Na primer, obeležja zoroastrijanske religije – sadra i kušti – proizvod su propovedanja Dastura vekovima posle Zatarustrinog dolaska. Sadra i kušti nemaju nikave veze sa njegovim učenjima. Oni nisu ništa drugo nego kasnije nastale tvorevine. Ja vam otkrivam apsolutnu istinu.

Zaratustra je bio najveći Sufi. On je bio Otac Sufizma i zaslužan je za uspostavljanje upravo njegovih temelja. Sufizam je otpočeo sa Zaratustrom, a okončan je sa Muhamedom.[iii]

Baba nam je 1931. izneo još jedno opažanje o zoroastrijanizmu:

Šahnameh (zoroastrijanska sveta knjiga) je gotovo u potpunosti izmišljena. Zoroastrijanizam je veoma star – oko šest hiljada godina. Čuveni kraljevi Đal, Rastom i Đamšed su vladali pre Zaratuste – pre skoro sto hiljada godina! Ko može autentično da dokumentuje tako drevnu istoriju? Religija koju parsi danas praktikuju nema ničega u sebi. Sva originalna Zaratustrina učenja su pokopana i uništena; prema tome, ono što imaju je kasnija misao koja se prilično razlikuje od onoga što je Zaratustra zapravo govorio i čemu je poučavao. To je žalosno, ali je istina.[iv]

Meher Baba i zoroastrijanska zajednica

To što se Avatar rodio u porodici zoroastrijanaca predstavlja važnu činjenicu. Zoroastrijanska zajednica je desetkovana u Iranu, zemlji iz koje je potekla, i sada je uglavnom skoncentrisana u zapadnoj Indiji. Kako je Baba često isticao, sama vera je sasvim izmenjena u odnosu na religiju koju je Zaratustra uveo pre mnogo hiljada godina. Ipak, iako su imali dva Avatara, istorija beleži da su zoroastrijanci imali samo jednog Savršenog Učitelja:

-On se zvao (na persijskom) Azar Kaivan. On je došao mnogo posle Proroka Zaratustre. Bio je toliko napredan da je, da bi postigao Bogoostvarenje, četrdeset dana ležao kao mrtav ponavljajući: „Jezdan, Jezdan, Jezdan,“ sve dok zbog slabosti nije ostao bez glasa. Onda je nastavio da u sebi ponavlja Jezdan. Posle četrdeset dana pojavilo se jedno biće i odvelo ga do Učitelja tog vremena. Posle neizrecivih muka i iskušenja, dobio je Bogoostvarenje.[v]

Zoroastrijanci koji su se dugo mučili, lutali su divljinom i konačno je njihove vapaje čuo Ahuramazda Lično. Ponovo je Bog sišao da donese obnovljene zakone božanske istine i ljubavi, a zoroastrijanska zajednica je bila Njegov domaćin.

Zajednica u kojoj se rađa Avatar neminovno pruža otpor, pa zoratrijanska zajednica nije bila izuzetak ni prema Meher Babi:

– Bez razgovora o šarijatu, apsolutno je nemoguće prići parsima koji su, nažalost, duhovno najnazadnija klasa i među kojima se znatno proširilo neznanje i svi ostali poroci. Oni imaju veoma malo znanja o svecima i o duhovnim stvarima uopšte. Ja sam uzeo ovo telo kao parsi i ovog puta, upravo u ovom telu, biće dostignut Avatarski vrhunac.[vi]

Jednom drugom prilikom, Baba je još govorio o parsima:

– Parsi su praktično izumrli. Pedeset posto njih su na mojoj strani, a pedeset posto su protiv mene. Oni koji ne veruju u mene još uvek veruju u svoje stare rituale, u bacanje sandalovine u vatru, i tome slično. Po njima su za svaku osudu oni ljudi koji su časni, služe čovečanstvu i imaju dobre osobine, ali ne slede duhovne propise. Često govore da će oni koji ne pale sandalovinu goreti u paklu! Po njihovoj veri, Zaratustra je bio poslednji Prorok, a drugi će doći u Kali Jugi – sadašnjem Gvozdenom Dobu. U ovom dobu, neuki ljudi su se posebno odali obožavanju kamena kao Boga, uglavnom po selima. To je još jedan znak duhovnog propadanja na Istoku.[vii]

To što je Baba uzeo oblik zoroastrijanca ima svrhu da se obnovi zoroastrijanska vera i da svet ponovo upozna ovu veru, kao i da formalno prihvati Zaratustru kao Avatara. Izbor zorastrijanskog obličja verovatno ima dublji smisao, iako mi nikada ne možemo da znamo sve razloge Avatarevih postupaka. Baba je 1932. napomenuo: „Ako pregledate moje prethodne aktivnosti, učenja i poslove, otkrićete da oni, na ovaj ili onaj način, u sebi sadrže elemente svih religija. U njima su sjedinjena učenja svih velikih Proroka prošlosti – Isusa, Zaratustre, Bude, Krišna, Mojsija i Muhameda.“[viii]

Kao što nas je često podsećao, Meher Babina misija je bila da usaglasi sve religije sveta i stopi Istok i Zapad. Izgleda da je zoroastrijanska vera usred duhovnog spektra koji samo Avatar razume:

– Prema gledištu Božanske gnoze, muslimani napreduju (prelaze) od Jedinstva (Vahadat) ka mnoštvu (kasrat) a hindusi od mnoštva ka Jedinstvu. Prema tome, muslimani i hindusi predstavljaju krajnje i suprotne tačke na prečniku kruga kome je Bog Centar. Zoroastrijanizam je na pola puta između ove dve krajnosti i dakle, u ovom trenutku izbor zoroastrijanskog obličja u meni je sredstvo duhovnosti, proisteklo iz muslimanskih i hindustičkih izvora.[ix]

Naš „zoroastrijanski“ Avatar je bio početak i kraj ovog ciklusa Avatara, i On ima najambiciozniji program rada od svih ostalih Avatara. Njegov život otelovljuje suštinu Zaratustre, a opet u svom spoljašnjem obliku u potpunosti odražava savremeno doba.

Zaratustrine rane godine

Malo toga se zna o Zaratustrinom životu, a i ono što je svojevremeno zapisano o Zaratustrinom životu i učenjima je izgubljeno. Ljudi su u to vreme pisali na štavljenoj kravljoj koži i te zapise su verovatno uništile razne neprijateljske vojske koje su okupirale Iran, uključujući i onu koju je prevodio Aleksandar Veliki. Kratak prikaz koji ovde iznosimo sakupljen je iz nekoliko izvora.[x] Kao što je bio Njegov običaj u odnosu na ostale dolaske Avatara, Baba izgleda nije previše brinuo o arheološkim pojedinostima u životima prethodnih Avatara. U ovom dolasku, On nam je dao obilje materijala o Svom životu i učenjima. Avatar je ponovo došao i više nema goruće potrebe da se pronađu svi izgubljeni delovi slagalice o prethodnim dolascima.

Kulturu u kojoj je rođen Zaratustra karakterisale su dve klase ljudi, sveštenici i običan svet. Sveštenici su uglavnom bili politeistični, u svojim ritualima su koristili opojna sredstva i često su podsticali na obožavanje duhova prirode.

Zaratustrin otac se zvao Pourušasp. Kada je zatrudnela, njegova majka Dugdova, je usnila jedan san. U tom snu oblaci su se natmurili i iz njih su ka njoj preteći pojurile divlje zveri. Jedna od zveri joj je rastrgla utrobu i odatle izvadila bebu Zaratustru. Odjednom su zasevale munje i tu se magično stvorio jedan mladić koji je u jednoj ruci držao čarobni štapić, a u drugoj jednu knjigu. Mladić je bacio knjigu na divlje zveri koje su tada pobegle, uzeo je bebu i vratio je u majčinu utrobu. Rana u njenoj utrobi je odmah zarasla. Kako je protumačeno, Dugdovin san je značio da će roditi proroka, koji će se pokazati kao izuzetan protivnik zlikovcima koji će pokušati da unište njega i njegovu religiju, i koji će na kraju uspeti da pokaže da će dobro pobediti zlo.

Legenda kaže da se Zaratustra smejao kada je došao na svet. Po onome što znamo o Babinom smislu za humor, ova legenda nije iznenađujuća. Legenda takođe kaže da su sveštenici šest puta pokušavali da ubiju Zaratustru. Prvo je jedan od sveštenika pokušao da nožem izbode bebu Zaratustru u njegovoj kolevci, ali mu se ruka potpuno paralisala, tako da nije mogao da sprovede svoj plan. Drugi pokušaj je bio kada je sveštenik uzeo bebu i ostavio je na mestu gde su krave pasle, nadajući se da će ga krave na smrt izgaziti. Umesto toga, krava koja je predvodila krdo je raširenih nogu stala iznad bebe i sprečila da ostale krave naude bebi. Treći put su sveštenici Zaratustru ostavili na konjskoj ispaši, ali konj-predvodnik (kao i krava-predvodnica) je zaštitio dete. Četvrti put su sveštenici položili Zaratustru u polje sa uginulim vukovima. Kada su se preostali vukovi vratili u to polje, noge su im se zakovale za zemlju i nisu mogli da naude detetu. Dve koze su dete hranile mlekom, dok ga roditelji nisu pronašli. U petom pokušaju su sveštenici položili dete usred vatre, ali plamenovi su se naglo ugasili i zemlja je postala meka kao postelja od ruža. Konačno, glavni sveštenik je pokušao da otruje dete, ali je dete shvatilo da mu je život u opasnosti i bacilo je zatrovanu tečnost.

Bau Kalčuri je ispričao sledeću priču o Zaratustri ovog doba:

– Mervan je jednog dana hodao ulicama Pune kada je krdo bivola iznenada u stampedu pojurilo ka njemu. Njegova majka je kriknula da ga upozori, bojeći se da će joj sin biti na smrt pregažen. Ovde se priče razlikuju. Neki posmatrači su rekli da dete samo što nije pregaženo, kada su Ga bivoli odjednom izbegli, obilazeći Ga sa obe strane. Drugi posmatrači su rekli da se jedan bivo zaustavio na ulici i nadneo nad dečaka da Ga zaštiti od krda u stampedu. A opet neki treći posmatrači tvrde da su bivoli zapravo pregazili dečaka, ali da se On nekako bezbedno našao na drugoj strani ulice, dok je krdo projurilo dalje. U svakom slučaju, zaista je zapanjujuće kako je dečak uspeo da izbegne krdo bivola u stampedu.[xi]

Zaratustra je počeo da dobija duhovne pouke u uzrastu od sedam godina. Kada mu je bilo petnaest, Zaratustrin otac je svojoj deci podelio svoju imovinu i Zaratustra je odabrao kusti, kanap ili pojas koji je kod današnjih zoroastrijanaca dobio veliki religiozni značaj. U istom tom uzrastu od petnaest goina, Zaratustra je napustio dom, u potrazi za Istinom i ispunjenjem Svoje sudbine kao Avatara. Smatra se da je puno vremena proveo u lutanju kao i u osami.

Zaratustra počinje Svoju Avatarsku misiju

Ahuramazda (Bog) je Sebe pokazao Zaratustri kada mu je bilo trideset godina. Ahuramazda mu je otkrio da čovek treba da bude pošten, milostiv i pravedan, da treba da štiti vatru, vodu i životinje i da treba da bude ispravan u svetu ljudi. Usledilo je još nekoliko drugih vizija, sve dok Zaratustra nije bio spreman da preuzme Svoju misiju u svetu.

U narednih desetak godina Svog života, Zaratustra je lutao po raznim zemljama, propovedajući Svoju poruku i praktikujući nesebično služenje onima u nevolji. Neki tumači kažu da su ga lutanja odvela čak do Kine i Indije. Njegove propovedi nisu nailazile na odziv, a ljudi sa kojima je dolazio u dodir su Ga ismevali i vređali. Konačno, posle ovog desetogodišnjeg perioda, privukao je Svog prvog učenika, Medijomaha, njegovog brata od strica.

Nešto kasnije, Zaratustra je došao u kraljevstvo Gustaspa, kralja Balka, poznatog po svojoj ljubavi, pravednosti i milostivosti. Gustasp je bio zainteresovan za novu religiju koju je propovedao Zaratustra, ali je hteo da tu religiju stavi na probu. Gustasp je ugovorio da Zaratustru tri dana ispituju sveštenici, naučnici i učenjaci. Zaratustra je rekao kralju da, ako pobedi ove ispitivače, treba da dobije dopuštenje da u tom kraljevstvu slobodno propoveda Svoju religiju. Mudraci su postavljali Zaratustri pitanja o svim mogućim temama i Njegovi odgovori su ocenjeni kao nadmoćniji od odgovora tih takozvanih mudrih ljudi na dvoru. Kralj je smatrao da je Zaratustra pobedio Svoje ispitivače. Kada je kralj od Zaratustre zatražio da izvede jedno čudo, On je rekao da je Avesta (biblija nove zoroastrijanske religije) najveće čudo tog doba, koje je Bog otkrio da pokaže čoveku kako da živi na putu istine. Kralj je tada zamolio Zaratustru da ga nauči Avesti.

Ogorčeni što su javno poniženi, ispitivači su smišljali osvetu. Pod Zaratustrin krevet su podmetnuli kosu, kosti umrlih, glave životinja i još ponešto, a onda su Ga kod kralja optužili da se bavi crnom magijom. Kralj je bio zapanjen i suočio je Zatarustru sa dokazima i optužbama dvorskih mudraca. Zaratustra je uveravao kralja da su drugi podmetnuli ta čarobnjačka sredstva u Njegovu sobu, ali kralj nije poverovao Zaratustri i bacio Ga je u tamnicu.

Kralj je voleo konjske trke, a u to vreme se njegov omiljeni konj razboleo. Konj je ležao u štali, nogu podvijenih pod sebe. Zaratustra se ponudio da izleči konja i kralj je naložio da ga oslobode iz zatvora. Zaratustra je rekao kralju da mora da pristane na četiri uslova, u zamenu za to što će mu izlečiti konja.

Prvi uslov koji je Zaratustra tražio od kralja je da Ga prizna za Božijeg glasnika. Kralj je pristao na ovaj uslov pred svojom vojskom i dvorjanima. Jedna noga se konju uspravila.

Kao drugo, Zaratustra je tražio od Aspandijara, kraljevog sina da postane branilac vere i da širi novu religiju nadaleko i naširoko. Aspandijar je javno istupio i pristao. Tada se konju uspravila i druga noga.

Kao treće, Zaratustra je tražio od kraljice da prihvati novu religiju i da pristane da je širi među ženama u kraljevstvu. Kraljica je odmah pristala i konju se uspravila i treća noga.

Kao poslednje, Zaratustra je tražio od kralja da pošalje po nadzornika kraljevskih odaja i da od njega zatraži da mu kaže istinu o tome da li je neko krišom ulazio u Zaratustrine odaje. Nadzornik odaja je izgovorio imena onih koji su se zaverili protiv Zaratustre i kralj je naredio da ih osude na smrt. Zaratustra ga je molio da im oprosti, rekavši da će im Bog odrediti pravednu kaznu. Tada je kralj proterao ove zlikovce iz svoje zemlje i molio je Zaratustru da mu oprosti što ga je lažno optužio.

Zaratustra i Njegova nova religija cvetaju

Uz punu podršku kralja Gustaspa, Zaratustra je u čitavom kraljevstvu uspostavio Svoju religiju. On je uveo pravila po kojima treba živeti, uključujući i pravila o čistoći, ličnoj higijeni i duhovnim praksama. Kralj je pod Zaratustrinim nadzorom proučavao Avestu. Takođe je naložio da se sagrade hramovi vatre, kojima će upravljati sveštenici koji su naučili načela nove religije. Mudraci iz Indije i Grčke su dolazili da uče od Zaratustre i vraćali se u svoju zemlju da šire novu religiju.

Zaratustra je isticao važnost življenja poštenog života. Kao što nas je Baba mnogo puta podsećao, suština Njegovih učenja je bila „dobre misli, dobre reči, dobra dela“. Zlatno Pravilo – čini drugima ono što bi voleo da oni čine tebi – se takođe pripisuje Zaratustri. Za vreme ovog perioda, kralj susedne države, Arđasp, nije podnosio širenje nove religije i napao je Gustaspovo kraljevstvo. Vojska kralja Gustaspa je pobedila Arđaspovu vojsku, ali su Arđaspu poštedeli život.

Ubistvo Zaratustre

Dvadeset godina kasnije, Arđsap je i dalje bio kivan na Gustaspa i ponovo je napao Gustaspovo kraljevstvo. Iako je Gustapsova vojska na kraju pobedila Arđaspovu, u toku ovog drugog rata, Arđaspova vojska je zauzela glavni hram vatre i pobila sve sveštenike, uključujući i Zaratustru, koji je brutalno proboden s leđa. Na samrti, Zaratustra je bacio Svoje brojanice na ubicu i energija brojanica je ubila ubicu. Brojanicu je činila 101 perla, što je odgovaralo 101 imenu Boga koje je Zaratustra dao kao deo nove religije. Zaratustra je imao 77 godina.

Zaratustrino učenje

Kao što je pomenuto, Zaratustra je isticao važnost „dobrih misli, dobrih reči i dobrih dela.“ Iako ovaj etički standard može na prvi pogled da izgleda preterano nejasan ili pojednostavljen, on naglašava centralnu poruku svakog Avatara, koju neizbežno zaboravljaju sledbenici religije koja je uspostavljena u Avatarevo ime. Bogu je najvažnije kako svaki pojedinac živi svoj život. U ovom dolasku, Avatar nije uspostavio religiju; On je došao da probudi srca da žive istine koje je hiljadama godina neumorno otkrivao: „Zbog toga što su ljudi bili gluvi za principe i propise koje je Bog postavio u prošlosti, u ovom sadašnjem Avatarskom Obličju pridržavam se Ćutnje. Tražili ste i dobili dovoljno reči – sada je vreme da ih živite.“[xii]

Meher Baba je to stalno ponavljao:

– Daršan nema nikakve veze sa običajima, ritualima, dogmama i svakodnevnom religijskom rutinom. Zaratustra je pokazao da dobrim mislima, dobrim rečima i dobrim delima svako može da postane kao Zaratustra. A kakvo je stanje stvari sada? Zaratustra je naglašavao dobre misli, dobre reči i dobra dela, a danas njegovi sledbenici ističu nošenje kustija. Oni su uznemireni ako neko svakog jutra ne sprovodi ritual obavijanja svetog pojasa, kusti. Njima nije mnogo stalo do svetih propisa koje je dao Zaratustra. Ako jednom zaborave da obaviju kusti, zbog toga žale, ali ne žale dok izgovaraju laži!

Prema tome, sve dok se ne odustane od takve neistine kao što su nečiste misli, reči i dela, bez obzira sa kakvim žarom da obavljate kusti ritual – koliko god da ga ujutru energično obavijate izgovarajući molitve – tu nema ni najmanjeg napredovanja na putu. Možete da proučavate religiozne knjige koliko god hoćete, one vam neće doneti viđenje Boga! Čak i crvi mogu da unište knjige! Zato stvorite u sebi iskrenu žudnju za viđenjem Boga.

Kultovi i religije nisu važni. Ljubav čuva ključ. Obavljajte svoju dužnost, ali u pozadini svog uma imajte misao da je sve ovo maja (nestvarno) i da je Baba jedina Istina.[xiii]

Suština Zartustrine poruke je bila da „Bog postoji“ i to je ista poruka koju donosi svaki Avatar. Zaratustra je bio prvi Avatar u ovom ciklusu Avatara, koji je u svet doneo poruku monoteizma. Kao što je takođe slučaj u svakom dolasku Avatara, Avatarevu poruku mnogi ne primaju kako treba. Religiozni ratovi koji su doveli do Zaratustrinog ubistva odražavali su duboku netrpeljivost koju su sveštenici i slebenici drugih popularnih religija imali prema novoj religiji. Čak i danas, Avatarev nalog da treba živeti dobro, odbijaju mnogi koji tvrde da ne postoji merilo za „dobrotu“. Ipak, Baba nas podseća da se dobrota rađa iz iskrene čežnje za viđenjem Boga, što je najviši od svih motiva. Srce koje iskreno žudi da vidi Boga onakvim kakav On jeste, pronaći će način da misli dobre misli, govori dobre reči i čini dobra dela. Baba to iznosi na sledeći način:

– Postizanjem dobrih misli, dobrih reči i dobrih dela, čovek otkriva da dobro nije samo nešto bolje od lošeg, da nije puka suprotnost lošem; a ne-loše nije obavezno i dobro. „Dobro“ i „loše“ su izrazi koji više naglašavaju iluzornu dualnost nego što čoveka podsećaju na božansko sjedinjenje. Sa tačke gledišta istine, misli, reči i dela su „dobri“ samo kada nastaju iz žudnje za Bogom i iz ljubavi prema Bogu, jednoj i jedinoj istini.

Iako sam rođen kao zoroastrijanac, meni su sve religije iste, sve dok mi pomažu da dođem sve bliže i bliže Bogu, koji je uvek najbliži čoveku.[xiv]

Šta je „dobro“ i „loše“ ne može da se svede na zakone zapisane u kamenu. Kao što Ramajana poučava, ono što je nečija darma (ispravno delovanje, dobro delovanje) ne može da se svede na rituale, obrede i ponavljanje određenog ponašanja. „Dobro“ obuhvata beskonačno razlučivanje nastalo iz žudnje za Bogom.

Zašto Zaratustra nije objavio da je Avatar? To se pitanje ponovolio pri dolasku Muhameda, koji je (kao i Zaratustra) usmeravao Svoje sledbenike ka bezličnom Bogu. Baba je objasnio zašto je Zaratustra isticao bezličnog Boga i zašto se uzdržao od otkivanja da je Avatar:

– Kada bi me neko pitao ko je veći, Lični ili Bezlični Bog, Tukaram ili Bagavan, Zaratustra ili Ahuramazd, Isus ili Bog-Otac, zasigurno bih mu odgovorio da su Tukaram, Zaratustra i Isus veći. U stvari, oni su Najveći od Velikih zbog toga što Sadguru ili Avatar beskonačno služi univerzumu i beskrajno pati, preuzimajući na sebe teret beskrajne količine svetskih sanskara. Bez sumnje da je svesna božanska osoba, kao što je Tukaram ili Zaratustra, u poređenju sa nesvesnim Bagavanom ili Ahuramazdom (bezličnim Bogom), beskrajno veća!

Zaratustra je zapravo bio Bog u ljudskom obliku – Avatar. Da bi radio u tvorevini, morao je da kao čovek dođe među neuke, fanatične i naprasite ljude. Da im je Zaratustra rekao da ga obožavaju, oni bi ga javno optužili, mučili i ubili. Mislili bi da je neverovatan egoista i apsolutni ludak. Zato ih je poučavao da se mole bezobličnom Bogu. Ali, u stvarnosti, obožavanjem bezobličnog Boga, oni su obožavali Njega i shodno tome su stekli utisak da je Ahuramazd veći od Zaratustre, što je pogrešno.[xv]

Kao i Isus i Muhamed, Zaratustra nije poučavao inkaranciji. Ako je Avatar isti pojedinac, neko može da se zapita zašto su učenja različitih Avatara tako nedosledna. Kako nam Baba objašnjava, Avatar prilagođava Svoja učenja posebnoj kulturi i veremenu u kome se rodio, baš kao što doktor propisuje različite lekove različitim ljudima sa različitim bolestima. Baba je naglasio:

– Pravi cilj života nije smrt ega, nego uma! Zbog toga kada Muhamed ili Zaratustra ili Isus govore o tome da se rađa samo jednom i umire samo jednom, oni misle na smrt uma. Um je rođen na samom početku, čak i pre stanja kamena. To je jedno rođenje, a isto tako smrt uma se dešava samo jednom.

Kada um umre, lažni ego se preobražava u Stvarnost. Pravi Ego se nikada ne rađa i nikada ne umire. Ego je uvek stvaran, ali zbog uma, on oseća i postupa kao ograničeno i lažno „ja“.[xvi]

Kao što je objašnjeno ranije, iako je Avatar savršen i svestan svih sedam nivoa, da bi obavio Svoj posao, On sebe postavlja na određeni nivo. Na primer, Isus se postavio na četvrti nivo, Buda se postavio na peti nivo svesti. Zaratustra se postavio na šesti nivo.[xvii]

Kao što je objašnjeno kod prethodnih Avatara, svaki Avatar u svom životu ispoljava jednu određenu slabost ili nesavršenost. Ramina slabost je bila proterivanje svoje žene na osnovu lažnih glasina o njenoj nečistoti. Budina slabost je bila što nije objasnio da do sjedinjenja sa Bogom dolazi automatski i odmah posle stanja nirvane. Zaratustrina „slabost“ je bila što je bacio Svoju brojanicu na Svog ubicu, prouzrokujući da ubica bude spaljen.[xviii]


[i] Lord Meher, 4016.

[ii] Lord Meher, 4261.

[iii] Lord Meher, 1196.

[iv] Lord Meher, 1352.

[v] Meher Baba kako je citiran u Lord Meher, 6104.

[vi] Meher Baba kako je citiran u Lord Meher, 3030.

[vii] Lord Meher, 4205-06, krajnja napomena izostavljena.

[viii] Lord Meher, 1546.

[ix] Meher Baba kako je citiran u Bal Natuovom, Glimpses of God-Man, vol. V (Myrtle Beach, S.C.: Sheriar Press, 1987), 8, citira Meher Baba Journal, decembar 1940, 107.

[x] Autor je konsultovao sledeće izvore: Mary Boyce, Zoroastrians, Their Religious Beliefs and Practices (New York: Routledge & Kegan Paul, 1970); Henry Thomas i Dana Lee Thomas, Living Biography of Religious Leaders (Garden City, New York: Blue Ribbon Books, 1946); Ardeshire R. Wadia, The Life and Teachings of Zoroaster, drugo izdanje (Madras, India: G. A: Natesan & Co., 1938); Framroz Rustomjee, The Life of Holy Zarathustra (The Prophet of Parsees), treće izdanje (Bombaj: Self Published, 1961); Dr Jal K. Wadia, „Spitama Zarathustra“, The Awakener, izd. Filis Frederick, vol. XVII, no. 1, (1978), 48-65.

[xi] Ova epizoda je ispričana u Lord Meher, 154 -56.

[xii] Meher Babina Univerzalna poruka, koju je štampao Meher Spiritual Center, Inc., Myrtle Beach, South Carolina.

[xiii] Lord Meher, 5740-41.

[xiv] Kao što se navodi u delu Listen, Humanity, kako je ispričao i izdao Don E. Stevens (New York: Dodd Mead & Company, 1971), 42.

[xv] Lord Meher, 802.

[xvi] Lord Meher, 3731.

[xvii] How a Master Works, 35.

[xviii] Meher Babine napomene o Avatervim slabostima je zabeležio dr. H. P. Bharucha, „Guruprasad Glimpses, 1963“, The Awakener, vol. IX, no3. (1963), 22.