Učenik i njegovi stavovi

TEORIJA I PRAKSA

Energija koja se troši samo na razmišljanje, razgovor ili pisanje nalik je pari koja izlazi kroz pištaljku parne lokomotive. Pištaljka pravi buku, čak je i zanimljiva, ali ne može da pokrene mašinu. Nikakva količina zviždanja ne može da pokrene l okomotivu. Para mora da se zauzda i inteligentno upotrebi da bi zaista mogla da odvede lokomotivu do njenog odredišta. Zato su mudraci oduvek više insistirali na praksi nego na teoriji. To posebno važi za one koji žele da spoznaju i ostvare Boga.

BESMRTNOST

UNIVERZALNOG ŽIVOTA

Ćutanje koga se pridržavam poslednjih trideset i jednu godinu je zov iz tišine nedokučive Božanstvenosti. Prizovite tu Božanstvenost u svoja srca da biste mogli da se trajno utemeljite u besmrtnosti univerzalnog života, koji se neizmerno razlikuje od nepopustljivosti ograničenog pojedinačnog života. Ego-život ima početak i kraj; Istina koju ja donosim bez početka je i bez kraja. Da biste nasledili ovu Istinu potrebna vam je hrabrost da preskočite ponor dualnosti.

Nemoguće je primiti besmrtni život u Istini, ako se ne preda sav otpor prema njemu. Ne možete da za sobom vučete predrasude prošlosti i da se ipak nadate otkrivanju Božanstvenosti iznutra. Morate da se probijete kroz naslage evolucije i reinkarnacije, i budete sasvim prijemčivi i osetljivi za pouke života. Ako se prema životu odnosite bez straha, prihvatajući njegove suprotnosti uz staloženost, dok obavljate svoje dužnosti u duhu nesebične ljubavi i služenja, ne samo da ćete se uskladiti sa Beskonačnim već ćete i sami postati Beskonačno za kojim tragate.

Naučite veštinu zauzimanja uporišta na Istini iznutra. Kada  živite u toj Istini, posledica je stapanje uma i srca, i kraj svih strahova i tuge. To nije usahlo postignuće puke moći ili intelektualnog znanja. Ljubav prosvetljena intuitivnom mudrošću duha blagosloviće vam život večno-obnavljajućim ispunjenjem i nikad-prestajućom milinom.

PONIZNOST RAZORUŽAVA NEPRIJATELJSTVO

Zarad pravog duhovnog služenja učenik mora da bude spreman na sve. U svom radu za Boga mora da nauči da se prilagodi svakovrsnim okolnostima – povoljnim i onim drugim. Ostali mogu da uopšte ne mare za njega ili mogu da se prema njemu ponašaju uz prezir ili klevetanja, ali to ne bi trebalo da remeti njegovo razumevanje ili iskrenost. On treba da svim tim ostane nedirnut i da uz istinsku poniznost odoli žestokom napadu ovozemljskog otpora. Kada se suoči sa nasiljem, trebalo bi da bude poput fudbalske lopte koja se šutira, jer je upravo šutiranje podiže uvis i tera napred, sve dok ne stigne do gola.

Za učenika neuspeh leži u izdaji Istine, a ne u prihvatanju pogrda ovog sveta. Nepokolebljiva odanost Istini njegovog traganja odvodi ga do uzvišenije sfere neogra-ničenog božanskog života sadržanog u stvarnom ispunjenju. Istinska poniznost je snaga, a ne slabost. Ona razoružava neprijateljstvo i na kraju ga pobeđuje.

LICEMERJE

Postoji obeshrabrujući rascep između onoga što čovek jeste i onoga što želi da se predstavi da jeste. Kada licemerje stupi na scenu, ono proizvodi mnogo veću pustoš u čovekovoj psihi nego u spoljašnjem svetu. Šteta koja može da se uoči u spoljašnjem svetu je velika, ali je nevidljiva šteta u duhovnoj oblasti zapanjujuća.

Istina ličnog opažanja i spoznaje je jedini put kojim celovitost ponovo može da se uspostavi u unutarnjem psihičkom biću. Ni na koji drugi način čovek ne može da postigne oslobođenje iz okova koji ograničeni ego-um vezuju za ogromnu kosmičku iluziju koja od njega skriva praiskonski izvor unutarnje Božanstvenosti.

KONTROLA

Neka vam um bude tih, staložen i postojan. Ne podležite željama, već se potrudite da ih kontrolišete. Ko ne može da obuzda jezik, ne može obuzdati um; ko ne može da obuzda um, ne može obuzdati svoja dela; ko nije u stanju da obuzda svoja dela, ne može obuzdati sebe; ko ne može da obuzda sebe ne može dosegnuti svoje pravo Beskonačno Sebstvo.

PREMOĆ ŽIVE MUDROSTI

Utvrđeni zakoni religije i morala su za ljudski rod isto što i opšti savet koji otac daje sinu. Za njegovo su dobro.  Međutim, kada je moguće posedovati prednost žive mudrosti, ona bi trebalo da bude prihvaćena pre nego utvrđeni zakoni. To može da se učini ne samo bez ikakve štete, već i sa puno koristi.

Kao što reče Vidovnjak, bogatstvo može da se žrtvuje za zdravlje, bogatstvo i zdravlje za samo-poštovanje, a svo troje (bogatstvo, zdravlje i samo-poštovanje) za sopstvenu religiju, ali da bi se dosegao Bog, bez oklevanja mora da se žrtvuje sve, uključujući i religiju.