Deveto Poglavlje

DEVETO  POGLAVLJE

Prilaženje  Avataru

Sa autoritetom vam kažem: Ja sam Drevno Jedno.

Celom svetu sam to govorio.

Ako me volite od sveg srca,

postaćete večno slobodni.

—MEHER BABA, citat iz Pardomovog Bogočoveka

Po Meher Babi, izvanredno delotvoran postupak za razvoj svesti aspiranta je njeno usredsređivanje na povezanost sa savršenstvom, sa Bogom. Takvo usredsređivanje se najlakše izvodi usmeravanjem du­hovne energije na Savršenog Vodiča, čime se oslabljuje ego, poništavaju vezujuće impresije i otvara kanal za Učiteljevu neposrednu pomoć u otkrivanju Sopstva.

Retko se dešava da aspiranti, u nadi da će pronaći Učitelja, uspeju da ostvare kontakt sa nekim od Savršenih Učitelja, jer su ovi obično rezervisani za vrlo napredne duše. Uz jedan izuzetak, Savršeni Učitelji, kada nisu u fizičkim telima, izbegavaju ulogu neposrednog vodiča. Taj izuzetak je Avatar, onaj vid Boga koji se aktivno zauzima za napredak svih duša koje se još uvek nisu izbavile iz klopke ograničene svesnos­ti. Avatar se po pravilu inkarnira u fizičkom telu, pojašnjava svoje stanja i metod, i nudi neposrednu pomoć svakome (bio on duhovno razvijen ili ne) ko hoće da je prihvati.

Meher Baba tvrdi da je on poslednji dolazak Boga u ljudskoj formi. U svom fizičkom telu ili izvan njega, On poziva aspirante da mu se pridruže. Ako se uzme da je Meher Baba doista Avatar ovog doba, važno je razumeti da je staza Meher Babe suštinski ista kao i staza Muhameda, Isusa, Bude ili Krišne. Čini se da ne postoji razlog zbog kojeg oni koji su duboko i čvrsto privrženi nekoj prethodnoj inkarnaciji Avatara ne bi mogli da gotovo u potpunosti prevedu Babine poruke u sebi odgovarajuće okvire. Ezoterični hrišćani, na primer, mogu da prihvate Babine nadahnute poruke kao novotkrivenu objavu Isusa. Mistički nastrojeni Jevreji mogu da ih shvate kao neposredno obraćanje njihovog voljenog Mesije. Muslimani privučeni sufizmom mogu da ih slušaju kao neuvijena nova saopštenja Proroka. Budisti na unutarnjoj stazi mogu da osluškuju najnovija učenja Gautame. Vedantisti ili jogini iz hinduističke tradicije mogu da čuju odjek nadahnuća Rame i Krišne. Svi oni koji najuspešnije stupaju u odnos sa nekim ličnim ispoljenjem Boga, mogu da čuju svog sopstvenog Boga kako im se obraća posredstvom Meher Babe.

Ako je avatarski postupak gotovo isti za svaku inkarnaciju Avatara, zašto se onda ističe važnost Babe? Pa, ukoliko neko nije duboko privržen nekoj od ranijih formi Avatara, sasvim je prirodno da se usredsredi na poslednju od njih. Njegova poruka je u poređenju sa ranijim Avatarima u najmanjoj meri iskrivljena jezikom, istorijom i predubeđenjima. Njegova snaga je najsvežija, a njegovo vođstvo posebno prilagođeno savremenoj kulturi, civilizaciji i svesti.

Ovo poglavlje se bavi najboljim načinom približavanja Meher Babi kao Avataru. Najveći zadatak svakog aspiranta jeste da poveća svoju prijemčivost za Avatarevo vođstvo i ljubav tako što će učvrstiti odnos između Meher Babe i sebe kao ljudskog bića, između Istinskog Sopstva i svog ograničenog bića. Izvodi koje ćete naći u ovom poglavlju predstavljaju srž Meher Babinog metoda.

Ljubav prema Meher Babi

Meher Baba smatra da je staza ljubavi najmoćnija i najdelotvornija. Po njemu, ljubav prema Bogu je najveća moguća ljubav, a ljubav prema Avataru je bezvremeni način iskazivanja ljubavi prema Bogu. Meher Babin poziv tragaocima Volite me! nije neurotična potreba za naklonošću ljudi. To je podsticaj da se sledi plodonosna staza Avatara. Iz izvoda koji će uslediti jasno je šta Baba smatra najvažnijim za njegove postojeće i potencijalne ljubavnike.

Ja sam Onaj koji stalno biva izgubljen i ponovo pronađen u ljudskom rodu. Vaša ljubav prema vama samima je to što me gubi, a vaša ljubav prema meni je ono što me pronalazi. Volite me iznad svega.1 Nisam došao među vas da biste mi se klanjali, da bi izvodili moj arti [pesme kojima se slavi Bog], da bi me obožavali. Te stvari su dobre za svece, valije i jogije. Ja od vas očekujem mnogo više. Došao sam da od vas primim vašu ljubav, i da vama darujem svoju. Spustio sam se na vaš nivo sa jedinim ciljem da vam darujem svoju ljubav kako biste mogli da volite Boga i da postanete Bog. Sve ostalo je iluzija. Ne očekujte od mene ništa sem moje ljubavi prema vama.2

Ne pokušavajte da me razumete. Moja dubina je nedokučiva. Samo me volite.3 Volite me i dopustite da Bog voli nas. To je ono što želim. Kada volite Babu, Bog će voleti vas, a Božja ljubav znači sve.4

U mojim očima su svi jednaki – svetac i grešnik, uzvišen i prizeman, bogataš i siromah, zdrav i bolestan, muškarac i žena, mlad i star, lep i ružan, svi. Zašto? Zato što sam Ja u svakome. Niko ne treba da okleva da mi pristupi, sretne me i s ljubavlju zagrli.5 Jedino mesto gde Me možete držati je srce. Čuvajte me prisno uz sebe – Ja sam uvek tu.6

Kada je objašnjavao važnost ljubavi prema njemu, Baba je ponekad podsećao ljude na svoja prethodna ispoljenja kao Avatara: Ne samo u ovoj inkarnaciji, nego svaki put kada dođem ja ističem da je ljubav lek.7

Ono što Krišna poučava u Giti seže duboko; on ništa ne govori izokola. On kaže da vi možete da postanete Bog. Ako me volite, sledite me; nema drugog puta.8 Hrist je sa božanskim autoritetom rekao: «Gresi su vam oprošteni»; a Ja sa božanskim autoritetom kažem: «Volite me i vaše brige će nestati.»9 Zbog čega nam je potreban drugačiji recept? Zato što ga čovečanstvo nikada nije poslušalo. On je rekao istu stvar: «Ja sam Realnost. Sledite me svi. Probudite se iz sna!» Niko ne sluša. Ista stvar se ponovo dešava. Iz tog razloga vam kažem – volite Me sve više i učinite da Me i drugi vole. Svojim vlastitim primerom učinite druge srećnima. Bog će to čuti.10

Baba je objasnio šta učenici treba da traže od Avatara i šta on traži zauzvrat: Kažete da hoćete Bogo-realizaciju. . . . Želim da upozorim sve koji mi se obraćaju da ne treba od mene da očekuju zdravlje, imovinu, ženu ili decu. Kažem vam da su oni koji su se udružili sa mnom putem ljubavi pretrpeli potpuni materijalni gubitak. Istorija to beleži. Sve što dajem je Bog. Sve što hoću je Ljubav.11

Kada volimo iz dubine srca, dajemo sve, i dobro i loše, pa i naše nevolje; ljubavnik daje sve i ne traži ništa zauzvrat. Volite me tako i Baba će biti vaš rob.12 Ja nisam vaš rob. Ja sam Rob vaše Ljubavi. Upamtite to. . . . Nikada ništa ne može biti kritično sem pomanjkanja ljubavi prema Meni.13

Iako ne izvodim čuda, Ja ću dati bilo šta bilo kome ko to zatraži iz dubine srca. Ako sam ja “Baba“, onda mi je sve izvodljivo. Iz dubine srca zatražite i dobićete to od mene. Ali, kažem vam i to da će onaj koji zatraži moju ljubav biti odabran. 14 Volite sebe u Babi i otkrićete da ste oduvek bili Baba.15

Iz ovih objava se vidi da Baba traži ljubav, a opet, s druge strane, tvrdi da je Okean Božanske Ljubavi, to krajnje postignuće, dar milosti: Rekao sam i to da ne možete da me volite onako kako bi trebalo da sam voljen. Da biste u tome uspeli, prvo morate da primite dar moje ljubavi. . . 16 Ključ za to je prijemčivost:

Za mene je uvek beskrajno Iako da dam – ali vama nije uvek jednako Iako da primite – dar moje ljubavi.17 U mom neotuđivom Jedinstvu Ljubavi . . . na vama je da otvorite srce i od Mene primite Ljubav.18

Ali, kako steći takvu prijemčivost? Učenik ne treba da se brine o konačnom postignuću, nego da uloži trud i napor: Kako je jedna prosta stvar učinjena veoma složenom! Dajem vam jedan savet – najlakši način da postignete Cilj života jeste da sve ostavite i sledite me putem ljubavi. Ne mislim da treba da ostavite svoj dom i porodicu. . . . Ne činite to! Hoću da kažem da živeći u svom domu i sa svojom porodicom možete da me volite onako kako želim da me volite – volite me iznad svega. To je najjednostavniji način. Još jedan savet – još prostiji način da dostignete cilj jeste da Mi se povinujete . . . povinujte Mi se bezuslovno. Je li to mogućno? Ne postoji ništa jednostavnije od toga. Pokušajte. Ako pokušate, Ja [ću] vam pomoći.19

Najposle, Baba uverava one koji misle da ne uspevaju da ga vole: Pa i ako ne možete da me volite, ne brinite. Ja ću voleti vas.20

Povinovanje Meher Babi

Mada aspirant treba da nastoji da zavoli Babu, ljubav ne može da bude usiljena. Savršena ljubav prema Avataru ne može da nastane činom volje; ta činjenica objašnjava važnost povinovanja: Predavanje je uzvišenije od voljenja i, koliko god to zvučalo paradoksalno, nemoguće je voleti me onako kako bi trebalo da budem voljen, a ipak je moguće povinovati mi se.21 Ljubav prema Babi obuhvata mnogo više od samog osećanja. Kada aspirantu ponestane osećanje ljubavi, povinovanje postaje ključna stvar. Jednom su upitali Babu. „Da li je moguće voleti Boga samo putem povinovanja u slučaju da osećanja nedostaju?“ Baba je odgovorio: To je najviši oblik ljubavi.22

Voljno povinovanje Avataru je praktičan stav koji učenika vodi pravo do cilja: Stalno podsećanje na Boga, čestitost u delovanju, nečinjenje nikoga nesrećnim, bivanje uzrokom tuđe sreće i nepodleganje niskim, sebičnim, pohotnim željama, dok se živi uobičajenim svetovnim životom – to može čoveka da dovede na stazu Realizacije. Ali, potpuno povinovanje Bogočoveku dovodi čoveka pravo do Boga.23

Povinovanje je važnije od pobožnosti, čak i ako se sprovodi nevoljno, zato što tokom njegovog trajanja dvojnost nestaje. Kada radite ono što Učitelj kaže, odgovornost pada na njega, na onog kome se povinujete, čak i kada to nerado činite.24 Istinsko povinovanje svom Učitelju je najsnažnija i najtešnja veza koja neizostavno mora da sa svojim uspostavljanjem dovede do najveće od svih sloboda – do Slobode Duše.25

U biografskim opisima Babinog rada sa pojedinim učenicima i ljubavnicima, tema povinovanja se uvek iznova javlja. Čudni i naizgled protivrečni Babini zahtevi bili su sasvim umesni, iako ih mandaliji ne bi odmah razumeli: Ja znam šta treba da se uradi i znam kako to valja uraditi. Na vama je da uradite ono što vam kažem. Ne brinite ni o čemu drugom.26 Baba nije zahtevao pokornost da bi stavljao svoje učenike na probu, već da bi ih bezbedno proveo kroz džungle pometnje i karme.

Neretko je podsećao svoje ljubavnike širom sveta na važnost povinovanja: Sve što od vas tražim je da me volite više od svega i da mi se uvek povinujete. Pošto znam da ne možete da mi se povinujete kako bi trebalo, Ja vam pomažem da svesrdno uradite ono što vam zadajem tako što vam stalno ističem važnost povinovanja.27

Bezuslovno povinovanje meni će vas, i bez svesnog poznavanja mene, dovesti najbliže meni. Međutim, nemoguće je povinovati mi se doslovno i spontano. Da sam na vašem mestu, ni ja to ne bih mogao. 28

Iako je veoma teško samo po sebi, voljno povinovanje je pojačano postojanjem sumnje. Za vas bi bilo najbolje da mi se rado povinujete. U svakom slučaju, međutim, povinovati mi se sada, dok još niste svesno iskusili moju veličinu i slavu, je samo po sebi velika stvar. Velik deo vrednosti povinovanja se gubi čim se uverenje pretvori u stvarnu, svesnu spoznaju moje realnosti.29 Neodložno se povinujte. Pokušavajte čak i ako ne možete. Ukoliko ne možete, to nije neposlušnost, ali morate da pokušavate. Ne recite: «Ne mogu.» Kažite: «Pokušaću.»30

Još nešto o povinovanju

Pitanje povinovanja Meher Babi postalo je još izoštrenije nakon što je napustio svoje fizičko telo. Vrednost Babinih pojedinačnih saveta je očigledna; njemu je bilo savršeno jasno kakva su iskustva potrebna njegovim Ijubavnicima da bi ostvarili najbrži mogući duhovni napredak. On je tačno znao kako da razotkrije njihove slabosti i da podrži njihove snage. Pokornost je Učitelju-hirurgu pružala izvanrednu priliku za uklanjanje ega.

Većina Babinih ljubavnika koji su od njega primili posebna uputstva pre januara 1969, osećaju da su ti nalozi i danas primenljivi. Ali, kako će ga novi poklonici slediti i povinovati mu se kad nisu sigurni kakve su njegove posebne želje u odnosu na njih? Putokaza ima u obilju Babinih zabeleženih i snimljenih poruka. Zadubljujući se u tu građu, novi učenici mogu da steknu osnovna znanja o tome šta Baba pre svega želi da njegovi ljubavnici čine. A potom aspiranti mogu da primene te opšte duhovne principe na posebne situacije sa kojima se suočavaju u svakodnevnom životu.

Drugi, možda još važniji pristup problemu povinovanja uključuje čovekovu intuitivnu sposobnost, osluškivanje glasa prosvetljene svesti. Intuicija u vezi sa povinovanjem može da se izoštri pitanjima kao što su: „Šta bi Babu najviše zadovoljilo u ovoj situaciji?“ Ili: “Kako bi Baba želeo da postupim?“ Negovanje tananog unutarnjeg osećaja zahteva krajnju iskrenost i čestitost. Aspiranti ne treba da očekuju od Babe da im pruži smernice tako što će se razgovetno oglasiti ili im dati neke spoljne znake. Verovatnije je da će im odgovoriti putem primene njihove sopstvene intuicije i sposobnosti razlučivanja, bezmalo kao nekakav unutarnji žiroskop. Zapravo, Baba je učinio presedan za nove tragaoce u poslednjih nekoliko godina svog fizičkog života. Počeo je da odgovara na pitanja svojih ljubavnika na veoma uopšten način, govoreći im da urade onako kako osećaju u svojim srcima, i napominjući da će biti uz njih prilikom donošenja odluka.

Ukoliko je tragalac iskren, njegovi pokušaji i greške mogu da unaprede njegovu sposobnost da intuitivno oseti kakav bi mu savet Baba dao da je fizički prisutan: Ni pohvala ni prekor ne treba da vas skrenu sa puta vašeg zadatka. Ostavite sve ostalo po strani. Ako vam vaša savest kaže da ste svoj zadatak izvršili kako treba, to je dovoljno. Vaša savest je najbolji sudija. Ljudski je grešiti, grešaka i propusta mora biti, i vi samo možete da date sve od sebe.31 Kao što je to jedan od Babinih bliskih mandalija lepo sažeo: „Čitajući Babine knjige ili njegove besede, uviđate kakav život bi Baba želeo da vodite. Vodite takav život, i pritom zadovoljite svoju savest. To je najbolji vid poslušnosti.“32

Predavanje Meher Babi

Sledeća dimenzija avatarske staze uključuje predanost. U izvesnom smislu predanost je vrhunac ljubavi i prema Učitelju i povinovanja njemu: Ljubav je dar od Boga čoveku, povinovanje je dar od učitelja čoveku, a predavanje je dar od čoveka učitelju. Onaj koji voli želi da udovolji volji voljenog bića, i teži ujedinjenju s njim. Povinovanje sprovodi volju voljenog i teži da voljenog učini zadovoljnim. Predavanje se pokorava volji voljenog bića i ništa ne traži.33 Najlakši i najsigurniji način da čovek izgubi svoj ograničeni ego je da se u potpunosti preda Savršenom Učitelju. . . . Takvo potpuno predavanje Savršenom Učitelju je samo po sebi Sloboda.34

Do neuporedivog predavanja Učitelju dolazi kada se ljubavnik u potpunosti predaje Hristu, Avataru, Bogočoveku. On više ne živi za sebe, nego za Učitelja. To je najuzvišeniji tip Ijubavnika.35

Zamisao o potpunom predavanju može da uznemiri one tragaoce koji drže do svoje nezavisnosti. Međutim, kada aspirant shvati da je istinsko oslobođenje odustajanje od neistine i nasleđivanje Istine, on tada uviđa da se predavanje poklapa sa nezavisnošćšu i stvarnom slobodom izbora. “Biti učenik Savršenog Učitelja nipošto ne znači gubljenje prava na sopstvene sudove, osećanja i postupke. To ne znači prestanak odanosti unutarnjem glasu Najuzvišenijeg Sopstva u sebi. Naprotiv, postati učenikom Savršenog Učitelja znači olakšati sebi potragu za tim Višim Sopstvom.”36

Otuda postaje jasno zbog čega Meher Baba poziva svoje ljubavnike da pokušaju da mu se predaju: Ako težite da živite večno, onda strasno žudite za smrću svoje “varljive ličnosti“ u rukama “Potpunog Predavanja“ meni. Ova Joga je Suština svih joga ujedno. . . . Da se spozna ova Istina o Nepromenljivom, Nedeljivom, Sveprožimajućem Postojanju, najjednostavniji metod je potpuno predavanje Meni: tako potpuno da čak niste ni svesni svoje predaje. . . . 37 Potpuno mi se predajte, tako da moja želja postane vaš zakon i da moja ljubav podupire vaše biće. . . . Onaj koji u tome uspe, na kraju ne samo da me pronalazi, nego postaje ja i ostvaruje cilj života.38

Svojim ljubavnicima Baba savetuje kako da upražnjavaju predavanje: Hoću da svi vrlo pažljivo slušate ono što govorim. To izgleda tako jednostavno, pa ipak je izuzetno važno za Moje ljubavnike. Voleti Me znači izgubiti se u Meni, a pronaći Me kao vaše vlastito Sopstvo znači prepustiti sve vaše užitke i muke Meni.39 Potpuno se pokorite mojoj Volji i moja Volja će biti vaša.40 Ako zgrešite, smatrajte da Baba greši. Ako osetite bol, smatrajte da to Baba oseća bol. Ako sve to iskreno činite, saznaćete nešto i zaboraviti na sebe, i sve ćete činiti za Babu.41

Aspirantova namera da se preda Meher Babi temelji se na tri međusobno povezana činioca. Na prvom mestu to je prihvatanje svega kao Babine volje. Ali, to ne znači pasivnost ili bezvoljnost – Baba je redovno podsticao učenike da svoje svetovne dužnosti izvršavaju žustro i poletno – nego sposobnost da rezultate svog velikog truda prepustite Babi, ne dopuštajući da vaš ego nešto doživljava kao svoj uspeh ili neuspeh. To takođe znači i poverenje u Babu, pouzdanje da sve što se događa, bilo da je povoljno ili nepovoljno, može biti korisno za duhovni razvoj: Želim da ostanete smireni i postojani pod pritiskom raznih zbivanja u životu, jer ma kakve da budu okolnosti, i one će biti moje delo. Ako podnosite svoju sudbinu strpljivo i sa zadovoljstvom, prihvatajući je kao Njegovu volju, onda volite Boga.42

Sledeći aspekt predavanja postavlja Babu u središte sopstvenih delatnosti, čime se stvara „privremeni ego“, usvajanjem stava da se sve  čini za Babu, a ne za sebe. To nema za cilj jačanje ega, već njegovo odbacivanje: Ne tražite me da bih vas izvukao iz vaših teškoća, nego me nađite da biste se svesrdno predali mojoj Volji. . . . Ne tražite od mene da vas blagoslovim dobrim zaposlenjem, nego žudite da mi marljivije i čestitije služite bez očekivanja nagrade. Nikad me ne preklinjite da spasem vaš život ili živote vaših najmilijih, nego me molite da vas prihvatim i dopustim vam da položite svoj život za mene. Nikad ne očekujte da vas izlečim od vaših telesnih patnji, nego me usrdno molite da vas izlečim od vašeg neznanja.43

Treći vid predanosti uključuje uviđanje da je gotovo nemoguće potpuno se predati Babi sve dok se nastoji na tome, kao i početak uspostavljanja stvaralačke navike prepuštanja, i negovanje unutarnjeg uzdanja u Babu kao svoje pravo Sopstvo. Preda­vanje Avataru uvek je bilo lični, unutarnji proces. Taj proces ne mora da naruši čak ni Meher Babino napuštanje fizičkog sveta.

Trojstvo ljubavi, povinovanja i predavanja sačinjava temeljno jedinstvo na stazi Bogočoveka: Onaj koji voli je ljubavnik voljenog. Onaj koji se povinuje je voljeni voljenog. Onaj koji sve predaje – telo, um i sve ostalo – nema postojanje mimo postojanja voljenog, koji jedini postoji u njemu. Stoga je povinovanje moćnije od ljubavi, a predavanje je moćnije od povinovanja. A opet se, kao reči, svo troje mogu sumirati u jedinstvenom izrazu – božanska ljubav.44

Držanje za Meher Babin Daman

Baba se često služio jednim slikovitim izrazom koji lepo objedinjuje suštinu sledbenikovog kretanja stazom Bogočoveka: stalno držanje za daman. U doslovnom prevodu daman znači skut odeće kao što je suknja ili plašt. U simbolici duhovne staze, ova slika predstavlja učenika koji se postojano drži Učitelja. Onako kako je Baba koristio taj izraz, držanje za njegov daman označava temeljnu usmerenost na ljubav, pokornost i predavanje, sa posebnim naglaskom na veri i posvećenosti.

Svrha života je voleti Boga. Cilj života je postati jedno sa Bogom. Najsigurniji i najbrži način da se postigne taj cilj je držanje za moj daman tako što ćete me sve više voleti.45 Razumevanje nema značaja. Ljubav ima značaja. Povinovanje ima još više značaja. Držanje za moj daman ima najviše značaja.46

Baba je podsticao svoje ljubavnike da se pripiju uz njega isto onako čvrsto kao što bi se slepi alpinista držao za iskusnog vodiča: Sve dok se čvrsto držite, nije od velikog značaja da li ste svetac ili grešnik. . . . Držati se mene znači činiti me zadovoljnim po cenu vaših vlastitih udobnosti i užitaka. To znači ostati pokoran mojoj volji bilo da ste dobrog ili lošeg zdravlja, bilo da pravite novac ili ga gubite, i bilo da steknete ime i slavu ili postanete predmet ismejavanja drugih.47

Mnogi duhovni učitelji obećavaju trenutno blaženstvo. To nije slučaj sa avatarskom stazom; ali držanje za daman je za Babine ljubavnike vredno svakog truda: Na ovoj Stazi ne postoji šanti (mir uma). Ako želite smirenje, možete ga dobiti na drugom mestu i na druge načine. Možete da idete u duge lepe šetnje ili da slušate umirujuću muziku ili da uzimate sedative ili da posećujete Svece i Sadue. Ali, ovde nemojte dolaziti zbog toga; jer, ukoliko mi dođete, znajte unapred da je duhovna Staza prepuna teškoća i patnji. …48

No, ukoliko želite da vidite Boga i da postanete jedno sa Bogom, onda je jedino rešenje da se držite mog damana. Ako marite samo za Boga, i ako imate jednu jedinu iskrenu želju za sjedinjenjem [Bogo-realizacijom], onda se držite isključivo za moj daman.49 Ako mi se povinujete i držite se za moj daman, tamo gde sam ja bićete i vi.50

Naravno, držanje za daman dobija najveću važnost kada se aspirantov početni odnos sa Babom intenzivira. Baba je, međutim, unapred upozorio da će snaga prianjanja čak i najodanijih Ijubavnika biti podvrgnuta strogim proverama. Stoga to prianjanje ima presudan značaj: Čvrsto se držite za Mene kako bih vas odveo tamo gde Ja idem, u suprotnom ćete biti izgubljeni. Ja sam Car. Ako Mi pripadate, imaćete pristup Neizmernom Blagu koje je Moje.51

Realizovanje Meher Babe

Čitaoci koji možda osećaju odbojnost ili zbunjenost zbog Babinih zahteva za potpunim predavanjem i posvećenošću treba da se prisete mističnih osnova njegovih izjava. Meher Babin poziv da se hodi stazom Avatara dolazi od Boga kao beskrajne svesti. Slediti Meher Babu isto je što i slediti Boga. Slediti Babu kao Boga znači slediti svoje istinsko Sopstvo. Mistična spoznaja Boga znači istinski doživljaj svog pravog identiteta. Ovu potonju činjenicu Baba je učinio naročito jasnom kada je obećao svojim ljubavnicima da će im se pokazati onakav kakav “stvarno jeste” na kraju njihovog duhovnog putovanja:

S vremena na vreme, Bog se rađa zbog svoje Ljubavi prema svojoj kreaciji. Ja sam rođen u ljudskoj formi kako biste mogli da me vidite onakvog kakvi ste vi, a ukoliko imate sreće da me poznajete i volite, onda ćete me jednog dana videti onakvog kakav stvarno jesam.52 Ja sam Božanski Voljeni koji zaslužuje da bude voljen, zato što sam ja Ljubav. Onaj koji me zbog toga voli biće obdaren neograničenom moći viđenja i videće me onakvog kakav jesam.53 A onda, čim me vidite onakvog kakav zaista jesam, otkrićete da ste vi vaše beskrajno i večno sopstvo.54 Tek kada steknete to Iskustvo, osetićete se oslobođenim i doživećete beskrajno blaženstvo.55

U najdubljem smislu, Meher Babina pravila duhovnog napredovanja nisu ništa drugo do pravi unutarnji glas svakog aspiranta koji govori sa apsolutnom jasnoćom i autoritetom. Mnogi tragaoci već prilikom prvog susreta sa Babinim pisanim rečima osete neobjašnjivu bliskost, kao da su na neki način već znali za istinu njegovih izjava. To je gotovo kao da aspirant govori sam sebi, što on možda i čini.

Proces realizacije

Realizacija se može smatrati konačnim pronalaženjem duše. To je otkrivanje Realnosti, iskustvo onoga što je oduvek tu. Slediti Boga kao Avatara do kraja duhovnog putovanja znači pronaći ga, upoznati, zavoleti, postati On, i na kraju ga realizovati. Za one koji su rešeni da ga pronađu, Baba je jednom prilikom izložio dvanaest načina realizacije:

  1. ČEŽNJA.   Ako osetite istu takvu čežnju i žeđ za sjedinjenjem sa mnom kao što neko ko je danima ležao na vrelom suncu Sahare čezne za vodom, onda ćete me realizovati.
  2. MIR UMA.   Ako posedujete mir zaleđenog jezera, i tada ćete me realizovati.
  3. PONIZNOST.   Ako posedujete poniznost zemlje koja može da se modeluje u bilo koji oblik, onda ćete me spoznati.
  4. OČAJANJE.   Ako iskusite očajanje koje čoveka navodi na samoubistvo i ako osetite da ne možete da živite a da me ne vidite, onda ćete me videti.
  5. POVERENJE.   Ako imate potpuno poverenje kakvo je Kalijan imao prema svom Učitelju, verujući da je noć mada je bio dan (zato što je njegov Učitelj tako rekao), onda ćete me spoznati.
  6. ODANOST.   Ako posedujete odanost koju dah ima praveći vam društvo – i pored toga što ga ne osećate stalno – do kraja vašeg života (i to čini i u dobru i u zlu i nikad se ne okreće protiv vas), onda ćete me poznati.
  7. KONTROLA PUTEM LJUBAVI.   Kada vaša ljubav prema meni odstranjuje vašu žudnju za čulnim stvarima, tada me realizujete.
  8. NESEBIČNO SLUŽENJE.   Ukoliko posedujete kvalitet nesebičnog služenja kojeg ne zanimaju rezultati, sličnu osobini sunca koje služi svetu tako što obasjava celu kreaciju – i travu u polju, i ptice u vazduhu, i zveri u šumi – i ceo ljudski rod s njegovim grešnicima i svecima, njegovim bogatašima i siromasima, nemajući svest o njihovom stavu prema njemu, onda ćete me osvojiti.
  9. ODRICANJE.   Ukoliko se radi mene odričete svega fizičkog, mentalnog i duhovnog, onda me imate.
  10. POSLUŠNOST.   Ako je vaša poslušnost spontana, potpuna i prirodna kao što je to svetlost za oko ili miris za nos, onda dolazite meni.
  11. PREDANOST.   Ako je vaša predanost meni jednako svesrdna kao predanost onog koji se, pateći od nesanice, prepušta iznenadnom snu bez straha da će se izgubiti i propasti, onda me imate.

12.  LJUBAV.   Ako posedujete takvu ljubav prema meni kakvu je Sveti Franja posedovao prema Isusu, onda ne samo da ćete me realizovati nego ćete mi i ugoditi.56

Onaj koji na kraju u tome uspe, ne samo što me pronalazi nego postaje ja i realizuje cilj života.57