O Sadguruu i Maji

Čitav univerzum i sve njegove pojave su Maja, a Maja je ništa. U to nema sumnje; ali ona je ništa u smislu nule ili tačke bez imalo sadržajnosti u sebi. Zašto onda Sadguru, pošto postigne stanje Savršenstva – Purna Para-Brame – i postane Satčitanand, tj., otelovljenje Istine-Znanja-Blaženstva, ostaje u Maji? Ili zašto se Sadguru drži Maje, štaviše upliće se u univerzum, uprkos tome što zapravo doživljava da je Maja ništa, da je univerzum nula? To su pitanja koja, naravno, traže objašnjenje, jer je svaki Sadguru stalno uključen u Maju. Odgovor na ova i slična pitanja je da se Sadgurui umešaju u Maju samo da bi pojedince koji su u njenoj mreži, oslobodili Maje upravo posredstvom same Maje. Sledeća priča objašnjava ovu prividnu protivrečnost.

Dete koje je moglo samo da puzi po kući, jednom je našlo sjajni novi novčić od jednog rupija (Maja) koji je ležao u uskom uglu male niše u zidu kuće. Odmah je rešilo da se domogne ovog rupija. S obzirom da je niša bila mala i zapetljane strukture, u početku je sprečavala mališanove pokušaje. Ali pošto ga je novčić neodoljivo privukao, dete se uvijalo i izokretalo sve dok se nije uvuklo u nišu i dograbilo novčić. Nažalost, zadovoljstvo što ima novčić nije bilo dugog veka, jer se pri pokušaju da izađe iz niše dete našlo zablokirano. Bivajući na ovaj način zarobljeno u Maji, od muke je počelo da plače. Čuvši da joj dete plače, majka (druga điva upletena u Maju) mu je odmah pritrčala, ali je na sopstveno obeshrabrenje otkrila da ne može da ga oslobodi, jer ono u niši nije moglo da se pomera, a kada bi ga odatle izvukla na silu, to bi podrazumevalo dodatni bol zbog ogrebotine ili istegnuća. Srećom tada je pristigao otac (Sadguru) te je, da bi dete izvukao napolje a da ga nimalo ne povredi, tik ispred niše spustio slatkiš (Maja). Ugledavši slatkiš, dete je prestalo da plače i odmah je počelo da se izmigoljava iz skučenog ugla, uz istu rešenost i energiju sa kojom je u potrazi za novčićem i ušlo. Na ovaj način je otac (Sadguru) oslobodio dete iz kandži Maje (rupija) posredstvom same Maje (slatkiša), a čim su poslužile svojoj svrsi, obe su odbačene.

Slično tome, Sadguru mora ovu nulu od univerzuma da pretvori u sredstvo, da bi đive oslobodio njegovih pojava. Ni pod kakvim okolnostima Sadguru ne može da posmatra Maju kao nešto drugo osim kao Maju, t.j. ništa, i kao takvu može da je koristi kako god hoće, bez i najmanjeg tračka lične vezanosti ili Sanskara.

Meherova poruka: Vol. II, No. 11, novembar 1930., str. 2-3.