O zvucima i nivoima

Možemo li imati neku predstavu o tome kakav je zvuk viših nivoa? Da li se on na ma koji način razlikuje po jačini ili frekvenciji vibracije od zvuka fizičkog nivoa?

To je prilično teško objasniti, a još teže razumeti, pošto se odnosi na subjektivno iskustvo. Ipak, znajte da zvuk kroz svih sedam nivoa različito ispoljava osećanja i blaženstvo.

Zvuk, viđenje ili miris viših nivoa, bez ikakvog preterivanja mašte, mogu da se uporede sa onim na šta smo navikli na fizičkom nivou. Po prirodi, kvalitetu i izrazu, to jeste nešto

u potpunosti drugačije ali, radi opisa i upoređenja, ne možemo da uradimo ništa bolje nego da upotrebimo bliske izraze, naime, zvuk, viđenje i miris. Naša fizička čula sluha, vida i mirisa su beskorisna za doživljavanje i uživanje u višim nivoima. Tamo drugačije oko vidi, drugačije uho čuje i drugačiji nos oseća miris. Već znate da kod čoveka postoje unutarnja čula, dopune spoljašnjih čula, i upravo ona doživljavaju više nivoe.

Izbegavajući grešku da zvuk viših nivoa upoređujete kao nešto što se po jačini i frekvenciji vibracija razlikuje od zvuka fizičkog nivoa, znajte zasigurno da u prva tri nivoa zaista postoji ono što bi moglo da se nazove “zvukom”. Oblik, lepota, muzika i blaženstvo ovog zvuka nadmašuju svaki opis. Nad ili nebeska muzika (zvuk) svojstvena je prvom nivou i može da se doživi ili izazove pomoću mantričke sile. Radi toga se podstiče i propoveda čak i neinteligentno ponavljanje ili čitanje svetih spisa. Kao što je gore navedeno, iako u svih sedam nivoa postoji zvuk, miris je svojstven drugom i trećem nivou, a viđenje pripada petom i šestom nivou. Na četvrtom nivou blaženstvo zvuka, mirisa i viđenja je obuzdano i potisnuto. Četvrti nivo podrazumeva najtamniju noć duhovnog putovanja gde čak i Isus nije mogao a da ne zavapi: “Moj Bože, moj Bože, zašto si me napustio?” Zbog toga putnik, koji prelazi Put sasvim sam, bez pomoći Učitelja, i koji se na četvrtom nivou oseti zatečen mrakom i napušten, biva na vrlo jakom iskušenju da zloupotrebi svoje psihičke moći tri niža nivoa, koje na četvrtom nivou dostižu vrhunac kao žsidijiž (kashf-o-karmat). Koliki tek pad to podrazumeva! To znači ponovni prolazak kroz lanac evolucije od samog početka – od stanja kamena.

Sedmi plan je jedinstven. Tu su zvuk, viđenje i miris po suštini božanski i ne mogu da se uporede ni sa čim što potiče sa nižih nivoa. Na ovom nivou čovek ne čuje, ne oseća miris, i ne vidi, već istovremeno postaje zvuk, miris i viđenje i božanski je ovoga svestan.

Različite religiozne prakse i joge, pošto uspostave odnos sa višim nivoima, podstiču iskustva svojstvena ovim nivoima. Na primer, stupanje u vezu sa prvim nivoom (zvukom) rađa inspiraciju; drugi i treći nivo (miris) začinju intuiciju; peti i šesti (viđenje) pružaju iluminaciju. Iskustvo petog i šestog, sufiji označavaju kao žmaarefatž (gnoza). Sedmi nivo predstavlja Otkrovenje, a to je prema sufizmu, Haqiqat (Stvarnost).

Meher Babin žurnal: Vol. I, No. 3, januar 1939., str. 83-84.